Los Angeles

På 1 ½ dag nåede vi at se Disneyland, Hollywood Boulevard, Beverly Hills, Farmers Market, Santa Barbara samt en uforglemmelig eftermiddag i Universal Studios.

Vi ankom den 11. september 1976 kl. 21 fra Hawaii. I lufthavnen var der telefoner til de lokale hoteller, og vi bestilte et værelse og blev afhentet af deres bus. Der var farve-TV, som Benthe var glad for, og da vi ved 23-tiden blev sultne og gik på en nabo restaurant, købte jeg søndagsudgaven af LA Times. den bestod af 23 sektioner incl. TV Times på 100 sider, hvor der også er oplysninger om, hvad der sker i byen.

profile
Benthe på blomstermarked i Disneyland

Næste dag blev vi afhentet kl. 08 af en bus fra Grey-Line, som via LA tog os til Disneyland. Der var en herlig chauffør, som jokede og fortalte på turen. I Disneyland startede vi med en togtur rundt i haven. Derefter gik vi gennem hovedgaden anno17/1876 med masser af butikker. Vi var inde i Bear-Country, hvor syngende og spillende bjørne optrådte. Med et Pirater-fra-Karibien tog, hvor der var flotte mekanisk-bevægelige optrin. I Fantasyland med Peter Pan og i Adventureland. Med spøgelsestog og "rigtige" spøgelser, Frontierland med indianere og kanotur i David Crocket-stil, Tomorrowland med U-bådssejlads - og endelig det mest fantastiske: America the Beautiful - en film vist i loftet på 10 lærreder i 360º. Det er jo USA's fejring af 200 året for Uafhængigheden, og der var optagelser fra alle stater - bl.a. en køretur med sporvogn ad de stejle gader i San Francisco. Vi stod op, men heldigvis var der et solidt gelænder at holde fast i, så man ikke væltede.. Var hjemme igen kl. 19 efter en oplevelsesrig og spændende dag.

Om mandagen den 13, september blev vi igen afhentet af Grey-Line kl. 08, som kørte os til Hollywood, Beverly Hills, hvor vi så flere kendte skuespilleres boliger, ja nærmest slotte, omkring Santa Barbara kysten og Farmers Market, hvor vi spiste frokost. Derefter til Universal Studios, hvor vi kom gennem deres 340 tdrl store område med kulisser fra tidligere film. Vi så et "sneskred", kollaps af en bro, hajen fra Jaws fik vi lige op i hovedet, kunstig regn og oversvømmelser, lyd- og baggrunds"snyde" studier. Desuden et show med make-up af Frankenstein, træning af dyr (hunde og papegøjer) samt et stunt-show foran en Western-kulisse, hvor cowboys skød hinanden fra hustagene. Meget interessant og spændende. Alle går meget op i at give de besøgende en god oplevelse, og der er åbenbart ikke-så-kendte skuespillere, der får lov at vise rundt.

Kl. 19.30 tog vi i lufthavnen og fløj med American Airlines DC10 til New York.