Delhi

1976: Det første af hvad der skulle blive til mange oplevelsesrige besøg i Indien.

Fra lommebogen 1976:

30. marts: Vi ankom fra Kabul med Aiana B727 ved middagstid, og der var varmere og mere fugtigt her. Tog en bus til hotellet, og lige inden Oberoi Hotel så vi en elefant med en mand på nakken - vores første elefant! Om eftermiddagen tog vi ind på Connaught Place, hvor alle flyselskaber og mange store forretninger holder til - det hele er dog lukket i dag. Nogle mindre butikker var åbne, og vi var inde at se på et kashmir tæppe - meget kønne. Kørte så med en scooter rundt i 2 timer og så også den gamle by med bazar-kvarteret - hvilket menneskemylder. I en moske så vi også en masse ting, som siges at stamme fra profeten Mohammed's tid.

31. marts: Vi started emed at tage ind på Connaught Place med helt hvide bygninger. Der er et enormt vareudbud i de store statslige emporier samt i de mindre private forretninger. Der er også et tibetansk marked. Vi købte forskellige ting og fandt det gennemgående ret billigt. Det mest imponerende var Central Cotage Industries emporium, Janpath - en slags Artisana (som i Beirut), hvor alle mulige flotte varer fremstillet rundt om i landet er til salg. Om eftermiddagen var vi ude ved Det Røde Fort - meget stort - og gik rundt i den gamle bydel med store bazarer,Chandni Chowk. Var også en kort tur nede ved floden Yamuna med Ghandis grav. Spiste til aften på en restaurant ved Connaught Place, hvor vi fik en fantastisk Mulligatawny suppe.

1. april: Kl. 08.30 kørte vi i lufthavnen for at flyve til Katmandu.