Hverdagsagtig situation, hvor en kvinde, på sin daglige tur på arbejde i London, følger med i hvad der sker i specielt ét hus, der er synligt fra toget. Hun gør sig forestillinger om de to personer, der bor der, og man fornemmer, at hun idealiserer forholdet, fordi hun selv længes efter det samme. Efterhånden oprulles hendes problemer med druk, fantasier og til tider voldsomt temperament, samtidig med at hun erkender sine svagheder, når hun ellers er ædru. Derefter fortæller en anden kvinde - hende, der bor i huset - om sin tilværelse, som viser sig ikke at være helt så glamorøs, som tog-kvinde forestiller sig. Endelig fortæller kvinden i huset lidt nede ad gaden, hvor tog-kvinden tidligere har boet med sin daværende kæreste, om hendes problemer med tog-kvindens fortsatte jalousi. Så sker der et mord, og da kvindernes beretninger ikke tidsmæssigt følger hinanden, bevares spændingen - som med et uventet twist afsløres på de sidste sider. Trods den meget kvindesnak en fantastisk bog med et veltænkt plot.